Metoder

I Egedal Kommune arbejder vi i alle dagtilbud med (ICDP) International Child Development Program

Som en del af Egedal kommunes pædagogiske grundlag, arbejder alle medarbejdere udfra ICDP (International Child Development Programme). ICDP er en relations orienteret tilgang, hvor der er fokus på det enkelte barn og dets udvikling. Vi har fokus på den gode historie i hverdagen, og stjernestunder med det enkelte barn/gruppen.

I vores børnehus har vi fokus på relations arbejdet. Både barn-barn, barn-voksen, kollegaer imellem samt til vores øvrige samarbejdspartnere. Vi vægter ligeledes vores forældre samarbejde meget højt.

Vi har fokus på det gode børneliv, hvor alle børn har ret til at blive, set, hørt og anerkendt for det de kan.